Divendres, 25 de juliol de 2014 05:37 h


publicitat


Pastor anuncia que el TAV arribarà a Girona i a la frontera francesa al gener

El PP incorpora 3 MEUR al pressupost per rebaixar peatges a l'AP-7 mentre durin les obres a l'N-II
La ministra de Foment, Ana Pastor, amb Enric Millo i Rafael Ripalta © ACN

TANIA TAPIA - ACN - Girona doble fletxa Gironès, Alt Empordà doble fletxa Dijous, 22.11.2012. 20:24 h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional
carregant Carregant

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat durant una trobada amb empresaris que l'alta velocitat arribarà a Girona al gener. La ministra ha detallat que hi haurà setze freqüències diàries. Alguns trens cobriran el trajecte entre Madrid i la frontera francesa (caldrà aturar-se a Figueres per canviar de comboi) i d'altres connectaran les quatre capitals catalanes. El trajecte Barcelona-Girona es farà amb 40 minuts i fins a Figueres durarà 55. D'altra banda, ha anunciat que el PP presentarà una esmena als pressupostos generals de l'Estat de 3 MEUR per bonificar els conductors que usen l'AP-7 mentre durin les obres a l'N-II. Pastor no ha concretat qui es beneficiarà perquè la mesura està en estudi.

etiqueta 2013, Ana Pastor, arribada, frontera, gener, Girona, promesa, TAV





La ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha trobat amb un grup d'empresaris gironins a Lloret de Mar (Selva) en un acte electoral, acompanyada pel candidat del PPC de Girona, Enric Millo. En el transcurs de la trobada, ha aprofitat per anunciar que els trens d'alta velocitat arribaran a Girona i Figueres al gener.

Segons ha avançat, hi haurà setze freqüències diàries. Per una banda, hi haurà vuit trens d'alta velocitat que cobriran el trajecte de Madrid fins a Figueres i que faran parada a Girona. D'aquests, sis tindran com a final de trajecte l'estació de Vilafant però els altres dos completaran el trajecte fins a la frontera. Pastor ha explicat que encara estan pendents que s'homologuin els trens espanyols que fan el tram transfronterer i, per tant, caldrà parar a Vilafant per canviar de comboi, com ja passa actualment. Pastor ha detallat que l'homologació estarà feta a l'abril i, llavors, ja es podrà fer tot el trajecte fins a París sense necessitat de canviar de tren.

A més, hi haurà vuit freqüències diàries de trens Avant. Es tracta de trens d'alta velocitat de mitja distància que cobriran els trajectes entre les quatre capitals catalanes. "És molt important poder tenir per fi connectades les quatre capitals", ha remarcat la ministra.

D'altra banda, Pastor ha detallat la durada aproximada que tindran els trens. Per una banda, el trajecte Barcelona-Girona es farà amb 40 minuts i, fins a Figueres, es tardaran 55 minuts. Pastor ha destacat que la durada dels trajectes és menys de la meitat del què actualment es tarda a fer aquest recorregut amb trens regionals. La ministra ha dit que els preus dels bitllets encara s'estan negociant i que hi haurà opcions de comprar bitllets integrats.

Pastor també ha dit que pensa reunir-se amb l'Ajuntament de Girona i amb la Generalitat per tal d'estudiar algunes de les mesures que proposen per integrar l'estació provisional del TAV amb l'estació actual del ferrocarril. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, havia demanat anteriorment trobar-se amb la ministra per tractar aquests temes.

3 MEUR en bonificacions a l'AP-7

La ministra també ha anunciat durant l'acte que dilluns vinent el PP presentarà una esmena als pressupostos generals de l'Estat del 2013. Es tracta de destinar 3 MEUR a rebaixar els preus dels peatges de l'AP-7 mentre durin les obres de l'N-II. Pastor ha explicat que estan estudiant quins vehicles es podran beneficiar dels descomptes i ha avançat que l'objectiu de la mesura -que cal negociar amb la concessionària- és "descongestionar" la nacional. "Hem d'afavorir l'entrada de cotxes i camions a l'autopista", ha destacat.

Davant d'una quarantena de persones, Pastor ha remarcat que l'N-II es troba entre les cinc obres prioritàries del govern estatal. La ministra ha dit que des de que el PP va sortir del govern al 2004 fins ara només s'han executat vuit quilòmetres. "El ritme ha estat de quilòmetre per any", ha remarcat Pastor, molt crítica amb la gestió del PSOE en matèria d'infraestructures.

Pastor ha recordat que l'Estat ha pressupostat 35,8 MEUR per al 2013 en aquesta via i que des del 29 d'octubre s'han reprès les obres al tram Caldes de Malavella-Sils després de tres anys aturades. Pastor també ha negat que aquesta represa s'hagi fet en clau electoral perquè, segons remarca, les obres es van adjudicar 17 de setembre quan encara no s'havien avançat les eleccions. La ministra ha reconegut que la partida "és insuficent" però ha dit que és "tot el que hi podem posar". "Treballem per desbloquejar aquesta obra", ha manifestat.

Un grup d'una trentena de veïns han fet una casserolada a les portes de l'hotel on s'ha celebrat l'acte a crits de "fora el PP de Lloret".

lectures 2581 lectures





comments powered by Disqus
publicitat

publicitat


publicitat




publicitat


publicitat



Opinió

publicitat





publicitat




Les notícies més llegides



enquestes

Agenda cultural
Tots els actes     Enviar un acte

Els actes mostrats correponen a l'Agenda Cultural de la Generalitat de Catalunya. Quan enviïs un acte, s'enviarà al servei de l'agenda cultural per la seva validació.




llibres





etiquetes







publicitat




publicitat





rss

facebook

twitter

© AraGirona, 2014
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa d'AraGirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraGirona


Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone